ΤΑ ΜΑΝΤΖΟΥΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉΣ (1.8.2004)

ΑΘΛΙΑ ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ ΑΤΕΛΟΥΣ ΓΝΩΣΗΣ! Ο υπολογιστής μου έδειχνε την σωστή ώρα. Το κινητό μου, (το γνωστό Sony Ericsson P900) επίσης. Όμως, κατά καιρούς, όταν ακουμπούσα το κινητό στη βάση που τον συνδέει με τον υπολογιστή (και πριν ακόμα το συγχρονίσω), η ώρα στο κινητό άλλαζε. Πήγαινε δέκα ώρες μπροστά, και αν ήταν απόγευμα άλλαζε αντίστοιχα και η ημερομηνία. Έτσι μεταβάλλονταν και οι ενδείξεις στο ημερολόγιο (π. χ. ένα ραντεβού για τις έξη το απόγευμα μεταφερόταν στις τέσσερις το πρωί της επόμενης μέρας).

Προσοχή: αυτό γινόταν μόνο στο ημερολόγιο του τηλεφώνου – όχι στο Outlook! Όχι κάθε φορά – αλλά κατά καιρούς. Τότε άλλαζε και η ώρα του υπολογιστή. Ξεκίνησε κάποια ημέρα χωρίς φαινομενική αιτία. Μέχρι τότε ο συγχρονισμός ήταν άψογος. Ακολούθησε η γνωστή λιτανεία με ψάξιμο, κατέβασμα και αναβάθμιση του προγράμματος συγχρονισμού – χωρίς αποτέλεσμα. Το πρόβλημα σταμάτησε να υπάρχει όταν κατάργησα την ρύθμιση για τον συγχρονισμό μέρας και ώρας.

Υ. Γ. Τελικά, μετά από καιρό, ανακάλυψα τον δράστη. Για κάποιο μυστηριώδη λόγο είχε αλλάξει η χρονική περιοχή (time zone) του υπολογιστή. Υπάρχει επιπλέον και μία ρύθμιση που κάθε εβδομάδα συγχρονίζει αυτόματα την ώρα του υπολογιστή με το time.windows.com στο Διαδίκτυο. Συγχρόνιζε με την λάθος ζώνη – και αυτό περνούσε και στο κινητό, μία φορά την εβδομάδα. Διόρθωνα ημερομηνία και ώρα σε κινητό και υπολογιστή και την άλλη εβδομάδα πάλι τα ίδια...


ΚΑΠΟΤΕ ΘΑ ΓΕΛΑΝΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ όπως γελάμε τώρα όταν βλέπουμε σε ταινίες τους παλιούς σοφέρ και τις σακαράκες τους. Διότι εμείς, για να ξεκινήσουμε, καθόμαστε αναπαυτικά και βάζουμε το κλειδί στη μίζα (άντε, οι πιο μοντέρνοι πατάμε ένα κουμπί) ενώ οι παλιοί βγαίνανε έξω, με βροχή και με χιόνι και γυρίζανε ώρες την μανιβέλα.

Έχετε γυρίσει ποτέ μανιβέλα; Θέλει και μπράτσα γερά και σωστό παλμό. Κι άντε μετά να τρέξεις γρήγορα να ρυθμίσεις το γκάζι. Αλλιώς σου σβήνει – και φτου πάλι από την αρχή!

Έτσι πρωτόγονοι ακόμα είναι οι υπολογιστές μας. Παιδικές ασθένειες απίθανες τους ταλαιπωρούν και μας ταλανίζουν. Προχθές, στα καλά καθούμενα, από την μία στιγμή στην άλλη, δεν μπορούσα πια να χρησιμοποιήσω το πρόγραμμα εγγραφής δίσκων της Roxio (Creator 6.0, με όλες τις τελευταίες αναβαθμίσεις). Οι περισσότερες εφαρμογές του προγράμματος απλώς δεν δούλευαν, μία όμως, η Drag to Disk, όταν την καλούσες σου εξηγούσε γιατί. Σε ένα παραθυράκι σου έγραφε ότι δεν λειτουργεί επειδή δεν έχεις συμφωνήσει με την άδεια χρήσης (Licence agreement).

Τώρα όλοι ξέρουμε ότι το περί ου λόγος ντοκουμέντο, εμφανίζεται στην αρχή κάθε εγκατάστασης και αν δεν το αποδεχθείς, η εγκατάσταση σταματάει. Και άρα δεν είναι δυνατόν να έχεις πλήρως και νομίμως εγκατεστημένο το πρόγραμμα, να το δουλεύεις επί μήνες και ξαφνικά να ανακαλύψει κάποιος κρυμμένος εισαγγελέας ότι το χρησιμοποιείς παράνομα!

Ωστόσο με έναν τέτοιο κοριό (bug) δεν συζητάς. Κι επειδή χρειάζεσαι το πρόγραμμα, καταφεύγεις στα διάφορα μαντζούνια. Διότι τι άλλο από μαντζούνι είναι η απεγκατάσταση και επανεγκατάσταση. Δεν έχει λογική.

Αλλά ούτε αυτή έλυσε το πρόβλημα. Μέχρι που είχα την φαεινή ιδέα μετά την Τρίτη επανεγκατάσταση να μην προσθέσω τις αναβαθμίσεις. Έ λοιπόν εκεί έπιασε. Χωρίς τις αναβαθμίσεις (επίσημες, από την μαμά του) το πρόγραμμα δούλεψε.

Τώρα γιατί πριν, επί μήνες, δούλευε ΜΕ τις αναβαθμίσεις χωρίς διαμαρτυρία... όποιος το ξέρει, ας μου γράψει. Πάντως οι ειδικοί της Roxio δεν το ξέρουν.


ΟΠΩΣ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ SYMANTEC γιατί ξαφνικά έπαψε να λειτουργεί το Norton Anti Spam 2004. Πυκνή αλληλογραφία με έναν υπεύθυνο υποστήριξης, ο οποίος πάλι πρότεινε διάφορα μαντζούνια (τα μισά τα είχα ήδη δοκιμάσει) χωρίς αποτέλεσμα. Έμεινε μόνο η τελευταία του πρόταση: γενικό σβήσιμο των πάντων – format C:\

Μόλις και είχα βγει από το τελευταίο τέτοιο format (βλ. περασμένο τεύχος) κι ακόμα δεν είχα εντελώς ανασυγκροτήσει τον δίσκο μου. Ε, όχι και να ξαναρχίσω από το μηδέν. Προτιμώ να σβήνω το spam μόνος μου!


ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΤΑΝ ΦΤΙΑΧΝΩ ΤΑ ΜΡ3 μου – ή και τα .wma μου, πότε κολλάει ο υπολογιστής και πότε δεν; Και πως γίνεται αφού τα προγράμματα της Apple δεν έχουν ποτέ πρόβλημα (έτσι τουλάχιστον ισχυρίζονται οι Μακόβιοι) το νέο iTunes να μου κάνει γυμνάσια; Και οι αναβαθμίσεις; Μέσα στις τελευταίες μέρες αναβάθμισα έξη προγράμματα (επί τρεις υπολογιστές...). Πρέπει συνεχώς να ψάχνω στο Διαδίκτυο αν βγήκε νέο μπάλωμα ή νέα προσθήκη.

«Σαν να’ χαν ποτέ τελειωμό / τα πάθη κι οι καημοί του κόσμου» έγραφε ο Παπαδιαμάντης. Και της πληροφορικής, προσθέτω εγώ.


ΚΑΙ ΤΟ (ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ) ΜΕΛΛΟΝ ΑΒΕΒΑΙΟ. Γράφω αρχές Ιουλίου και προσπαθώ να οραματιστώ το ολυμπιακό μου μέλλον. Δηλαδή πόσο μεγάλη θα είναι η ταλαιπωρία μου...

Κυκλοφορούν οι πιο απίθανες φήμες – μερικές γίνονται και πρωτοσέλιδα. «Θα υπάρχουν μονά ζυγά κάθε μέρα σε όλη την Αττική». «Θα κλείσουν εντελώς οι μεγάλες λεωφόροι (Κηφισίας, Κύμης, Συγγρού κλπ.». Πόλεμος νεύρων. Μέχρι τώρα κανείς υπεύθυνος δεν έχει βγει να ξεκαθαρίσει τι θα γίνει – και τα μέτρα αρχίζουν σε δέκα μέρες. Αχ… τι ωραία που αγωνιζόταν η ομάδα μας στο Ευρώ 1004! Δεν μπορούμε να βάλουμε τον Ρεχάγκελ επικεφαλής της οργάνωσης των αγώνων; Το ξέρω, δεν είναι τόσο ωραίος όσο η κυρία Γιάννα – αλλά θα βάλει μία τάξη! Και θα δώσει τέλος στην αγωνία μας. Τώρα που με διαβάζετε, θα ξέρουμε όλοι την μοίρα μας.


ΚΥΡΙΕ ΔΙΕΥΘΥΝΤΑ Η ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ θέμα που απασχολεί σήμερα όλους (αν κρίνω και από τα μηνύματα που παίρνω). Τι θα γίνει με την εξυπηρέτηση; Κάνετε τόσα τεστ, ξοδεύετε τόσο χρόνο και χρήματα για να μας πείτε ποιο είναι το καλύτερο προϊόν... και δεν ασχολείται κανείς με το τι θα συμβεί αν το καλύτερο προϊόν πάθει κάτι.

Ξένα έντυπα χρησιμοποιούν από ότι ξέρω δύο τρόπους για να ελέγχουν την αξιοπιστία των προϊόντων και την υποστήριξή τους από τις εταιρίες. Ο πρώτος είναι η δημοσκόπηση σε στατιστικό δείγμα αναγνωστών οι οποίοι βαθμολογούν τις συσκευές στην κατοχή τους ως προς την αξιοπιστία, και τις εταιρίες τους ως προς την ταχύτητα και ποιότητα της εξυπηρέτησης. Ο δεύτερος είναι πρακτικός. Στέλνετε (με άλλο όνομα) προϊόντα προς επισκευή και καταγράφετε τις εμπειρίες σας.

Νομίζω πως αν γινόταν μία τέτοια έρευνα θα είχε πολλαπλά αποτελέσματα πρώτον θα ενημέρωνε τους καταναλωτές, βοηθώντας τους να αποφύγουν προϊόντα με ελλιπή υποστήριξη. Δεύτερον θα υποχρέωνε τις εταιρίες να ασχοληθούν με το σέρβις τους. Σήμερα, που κανείς δεν τις ελέγχει, εστιάζουν μονάχα στην πώληση. Αν όμως δούνε ότι η πώληση θα εξαρτάται και από την βαθμολογία τους στην εξυπηρέτηση, θα αναγκαστούνε να ασχοληθούν και με αυτή.

Θεωρώ ότι το RAM σαν κυρίαρχο μέσο στον χώρο της πληροφορικής, έχει υποχρέωση να ασχοληθεί με το φλέγον αυτό θέμα.


ΤΖΑΜΠΑ ΛΙΝΟΥΞ! Ο αναγνώστης μου Δημήτρης Τζέλλης (αχ, αυτοί οι αναγνώστες μου!) μου στέλνει μία ενδιαφέρουσα πληροφορία: «Διάβασα την τελευταία σας στήλη και πρόσεξα ότι πρόσφατα στήσατε ένα καινούριο σύστημα. Και τι πιο ωραίο για ένα καινούριο σύστημα από ένα καινούριο λειτουργικό. Βρήκα λοιπόν ότι στην παρακάτω διεύθυνση: http://www.novell.com/community/linux/order.php?sourceid=uscin η νέα ιδιοκτήτρια της SUSE (έχετε αναφερθεί στο λειτουργικό τους μερικές φορές) παρέχει ανέξοδα (με την εξαίρεση του χρόνου που απαιτείται για την συμπλήρωση μιας απλής φόρμας) και μέσω ταχυδρομείου την πλήρη (professional) έκδοση του SUSE LINUX 9.1, ένα πακέτο που με διαφορετικό περιτύλιγμα και συνοδευτικό φυλλάδιο διατίθεται στα 90 Ευρώ». Έσπευσα και εγώ να συμπληρώσω την φόρμα – είναι κάπου 10GB χρησιμότατο υλικό. Σπεύσατε, όσο υπάρχει η δυνατότητα. Άντε και καλά ξεμπερδέματα με τους Ολυμπιακούς!