ΤΑ ΑΠΕΙΡΑ ΠΑΘΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (1.3.2005)

ΤΑ ΚΑΤΑ ΔΗΜΟΥ ΠΑΘΗ: Σήμερα θα κάνουμε μία λιτανεία – αναφέροντας το πάθη ενός ανθρώπου σε ένα μήνα (που μεσολάβησε από το προηγούμενο τεύχος). Πολλαπλασιάστε τα τώρα επί εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες, επί δώδεκα μήνες τον χρόνο, για να δείτε πως το επάγγελμα του μέλλοντος είναι ΜΟΝΟΝ ΕΝΑ: μηχανικός υποστήριξης υπολογιστών.


ΤΑ ΚΟΜΜΕΝΑ EMAIL: Αίνιγμα που με ταλαιπωρεί από καιρό και που, προς το παρόν, παρά την καταφυγή στους σοφούς της Microsoft, παραμένει άλυτο.

 Στην αρχή συνέβη στο γραμματοκιβώτιο που διατηρώ στο Hotmail.com. (Χρήσιμο για ταξίδια). Κατά καιρούς μερικά μηνύματα, που ξεπερνούσαν τις τρεις παραγράφους, κόβονταν ξαφνικά στην μέση μίας φράσης. Από κάτω κενό.

 Το περίεργο ήταν πως αν πατούσες το κουμπί της απάντησης (reply) ή της προώθησης (forward) έβλεπες μέσα στο νέο παράθυρο όλο το μήνυμα. Άρα δεν είχε κοπεί – απλώς το τελευταίο κομμάτι του δεν εμφανιζόταν.

Επίσης, ρωτώντας τους αποστολείς διαπίστωσα ότι το κόψιμο ξεκινούσε από αυτούς. Έγραφαν ολόκληρο το γράμμα – αλλά στα απεσταλμένα εμφανιζόταν κομμένο.

Μετά από λίγο καιρό άρχισε να συμβαίνει και σε μεγάλα email που έπαιρνα στο Outlook Express. Με τα ίδια ακριβώς συμπτώματα.

Πρώτα έψαξα στην Γνωστική Βάση Δεδομένων (Knowledge Base) της Microsoft. Δεν βρήκα τίποτα. Απευθύνθηκα μετά στην υπηρεσία υποστήριξης της Microsoft Hellas. (Με γεια τα καινούργια γραφεία!). Αλλά, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των τεχνικών, η λύση δεν βρέθηκε. Διατυπώθηκαν διάφορες εικασίες (π. χ. το μέγεθος των αρχείων .dbx όπου αποθηκεύονται τα email) αλλά δεν φάνηκε να επηρεάζουν την κατάσταση.

Έχει κανένας αναγνώστης κάποια καλύτερη ιδέα;

(Σαν να’ χαν ποτέ τελειωμό των κομπιούτερ τα πάθη...)


ΟΤΑΝ ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΤΟΥ ΑΣΥΡΜΑΤΟΥ πληκτρολογίου η ποντικιού αδειάσουν, συμβαίνουν περίεργα φαινόμενα. Το χειρότερο είναι πως δεν είναι εμφανής η αιτία τους και βασανίζεσαι μέχρι να την βρεις.

Αναλυτικά – που λένε και οι μετεωρολόγοι: Ξαφνικά, στην εκκίνηση του υπολογιστή τα πάντα κολλάνε. Δε γίνεται ούτε ο έλεγχος μνήμης! Δεν εμφανίζεται ούτε καν η δυνατότητα να μπεις στο BIOS Setup. Στην τρίτη αράδα της εκκίνησης, όλα σταματάνε.

Από την (πικρή μου) πείρα ξέρω ότι σε αυτή τη φάση φορτώνονται ποντίκι και πληκτρολόγιο. Αρχίζω λοιπόν να αποσυνδέω τα υπάρχοντα και να συνδέω άλλα. Όμως πάλι δεν γίνεται τίποτα – υποψιάζομαι πως φταίνε οι drivers της Logitech. Με τα πολλά καταφέρνω να μπω (με συμβατικό πληκτρολόγιο και ποντίκι – ευτυχώς κρατάω τα πάντα!) στο Safe Mode και απεγκαθιστώ όλους τους drivers.

Ξαφνικά μου έρχεται η σκέψη μήπως φταίνει οι μπαταρίες. Απίθανο μου φαίνεται, γιατί τις έβαλα πριν ελάχιστο χρόνο. Όμως παίρνω το βολτόμετρο και τις ελέγχω. Άδειες – ιδιαίτερα του ποντικιού! Μόλις άλλαξα τις μπαταρίες όλα εντάξει – αλλά τώρα πρέπει να ξαναβάλω το λογισμικό της Logitech.

Σε δουλειά να βρισκόμαστε! Άλλο ένα χαμένο πρωινό.

(Σαν να’ χαν ποτέ τελειωμό των κομπιούτερ τα πάθη...)


ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΛΟΓΟΣ ΜΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ: Ξαφνικά σου έρχεται ειδοποίηση ότι άλλαξε η σειρά των συσκευών εκκίνησης και πρέπει να μπεις το BIOS Setup. Εκεί εμφανίζεται ένας άγνωστος δίσκος στις αποσπώμενες (removable) συσκευές που μπαίνει μπροστά κι από την δισκέτα – και το σύστημα κολλάει. Αλλά ποια είναι αυτή η συσκευή;

Πέρασε καιρός (αναγκαζόμουν να αλλάζω την σειρά εκκίνησης βάζοντας πρώτο τον ένα σκληρό) για να καταλάβω ότι το Sony Pocket Vaio (συσκευή για ΜΡ3 που είχα περιγράψει στο περασμένο τεύχος) είχε φιλοδοξίες να γίνει boot disk! Αν ήταν συνδεδεμένο άλλαζε αυτόματα την σειρά εκκίνησης και το μηχάνημα κολλούσε. Το φάρμακο πια ήταν απλό: αποσύνδεση και επανασύνδεση μόνο όταν ήταν να γίνει μεταφορά και μετακίνηση μουσικής ή εικόνων…

(Σαν να’ χαν ποτέ τελειωμό των κομπιούτερ τα πάθη...)


ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ CONNEXANT: ξαφνικά από το φορητό Dell Latitude 600 εξαφανίστηκε το (εσωτερικό!) modem της Connexant.

«Γιατί δεν μπορώ να συνδεθώ;» ρωτάει η σύντροφός μου. Ψάχνω και τι να δω; Ξαφνικά δεν υπάρχει modem. Το πρωί υπήρχε και δούλευε, το μεσημέρι εξαερώθηκε. Σε καινούργιο μηχάνημα – μόλις 16 μηνών!

Μίλησα με τους τεχνικούς της Dell, κατέβασα νέο software (drivers κλπ) έκανα ότι μπορούσα… Για μερικές μέρες επανήλθε και μετά εξαφανίστηκε οριστικά. Ήταν προφανές ότι δεν επρόκειτο για θέμα λογισμικού αλλά υλικού.

(Σαν να’ χαν ποτέ τελειωμό των κομπιούτερ τα πάθη...)

Ευτυχώς η Dell δίνει για το Latitude τρία χρόνια εγγύηση με επίσκεψη τεχνικού στο χώρο σας εντός 24 ωρών (next day – και το εννοούν). Ήρθε και άλλαξε ολόκληρη την μητρική κάρτα. Πάλι καλά! Είχα πικρές εμπειρίες από άλλους κατασκευαστές φορητών που ήθελαν μία εβδομάδα (στον δικό τους χώρο) μόνο για να προχωρήσουν στην διάγνωση.


ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΑ 3G! Λίγα πράγματα μου προσφέρει η Τρίτη Γενεά της κινητής, ενώ συνεχώς με απειλεί με χρεώσεις. (Συχνά μάλιστα τις πραγματοποιεί). Κάλυψη ελάχιστη (όπως σας έγραψα, μόνο σε μία γωνιά του σπιτιού μου – και όχι πάντα. Εκεί, κολλημένος στο παράθυρο, στο ένα πόδι, διότι έχει και γλάστρες, ενίοτε συνδέομαι. Στο εξοχικό μου καθόλου και στο 80% των τόπων όπου κινούμαι και εργάζομαι, το σήμα 3G δεν εμφανίζεται. Πρακτικά είναι σαν να έχω το παλιό GPRS.

Όταν βέβαια εμφανίζεται, αλλάζουν τα πράγματα. Έχεις την δυνατότητα να δεις τηλεόραση σε συνεχή ροή (streaming video – Alpha και Antenna) βίντεο κλιπς, να κατεβάσεις ΜΡ3, κλπ. Προς το παρόν μερικά είναι δωρεάν – αλλά με προειδοποίηση («οι υπηρεσίες αυτές είναι χρεώσιμες»). Και βέβαια κάθε σύνδεση UMTS (3G) καταναλώνει και αρκετή μπαταρία.

Πρόβλημα: Για καιρό με το SonyEricsson V800 ήταν αδύνατον να μπω στα γραμματοκιβώτιά μου και να πάρω την ηλεκτρονική μου αλληλογραφία. Είχα βάλει και ξαναβάλει δέκα φορές τις ρυθμίσεις (ίδιες ακριβώς όπως στο Ρ900) αλλά συνεχώς μου έβγαζε το ίδιο μήνυμα: cannot find server. Μίλησα και με τους τεχνικούς της εξυπηρέτησης – ούτε αυτοί μπόρεσαν να με βοηθήσουν.

(Σαν να’ χαν ποτέ τελειωμό των κομπιούτερ τα πάθη...)

Όσο για την πρόσβαση στο Διαδίκτυο, αυτή βασικά γίνεται μέσω Vodafone Live. (Μου αρέσει που παραπονιόμουνα ότι η Vodafone δεν επιτρέπει την πρόσβαση στο Vodafone Live για όλους της τους συνδρομητές… Καλό τους έκανε! Τους προστάτευε από τις χρεώσεις!). To πρόγραμμα πλοήγησης που διαθέτει το V800 είναι ένα μάλλον παλιομοδίτικο Wap Browser. Μπαίνει μόνο σε Τόπους Wap και αυτοί είναι ελάχιστοι. Καμία σχέση με το Ρ900 όπου μέσω Opera μπορείς να μπεις γρήγορα και εύκολα σε όλους τους Τόπους και τις σελίδες του Διαδικτύου. Να πάρεις όλες τις πληροφορίες που θες, να μάθεις, να παίξεις, να αλληλογραφήσεις, να κατεβάσεις περιεχόμενο – και όλα αυτά τζάμπα!

Κατόπιν αυτού, μέχρι να λυθεί το πρόβλημα με τα email, το V800 μπήκε στο συρτάρι και επέστρεψα στο Ρ900. Ναι είναι βαρύτερο αλλά ελάχιστα – μόνο 28 γραμμάρια! (Το V800 δεν είναι ελαφρό σαν τα Samsung των 75 γραμμαρίων). Τώρα το χειμώνα υπάρχουν και τσέπες και τσάντες. Θα δούμε αργότερα, προς το καλοκαίρι, τι θα έχει γίνει με την Τρίτη Γενεά, και αν θα αξίζει τον κόπο να ξαναβγάλουμε από το συρτάρι το V800.


ΤΟ ΠΕΙΣΜΑ ΝΙΚΑ! Ναι, αλλά με έτρωγε η απορία: γιατί δεν μπορώ να πάρω τα email μου με το V800; Κάθε φορά που ένα μηχάνημα μου αρνείται – με πιάνει πείσμα μοραΐτικο (έχω και από εκεί ένα τέταρτο γονιδίων).

Ξαναπήρα λοιπόν στα χέρια μου το V800 και άρχισα τα πειράματα. Δοκίμασα πάλι όλες τις προεγκατεστημένες ρυθμίσεις και επιβεβαίωσα ότι κανένας από τους εξη λογαριασμούς δεδομένων (data accounts: Vodafone GPRS, Vf live!, Vf live! Prepay, Vf MMS, Vf live GSM και Vf Live! Prepay GSM) δεν μπορούσε να συνδεθεί.

Φαεινή ιδέα: σκέφθηκα να φτιάξω ένα νέο λογαριασμό δεδομένων βάζοντας για διεύθυνση APN το internet.vodafone.gr. (Το θυμόμουν από παλιότερα τηλέφωνα). Και ξαφνικά το σύστημα δούλεψε! Συνδέθηκα και πήρα την αλληλογραφία μου. Και επέστρεψα στο V800 που είναι άριστο σαν συσκευή.

Αδιανόητο! Κανένας στην υποστήριξη της Vodafone δεν μου είπε κάτι σχετικό. Το εγχειρίδιο χρήσης της συσκευής είναι άχρηστο σε αυτό το θέμα γιατί ασχολείται μόνο με το Vodafone Live! Αλλά, όπως έλεγε ένα παλιό παραμύθι: «ο επιμένων νικά».


Η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΩΝ: Είχα περιγράψει παλιότερα το «σύνδρομο Vodafone»: Ο παλιός συνδρομητής που αναβάθμιζε την τηλεφωνική του σύνδεση ή την κάρτα δεδομένων του, πλήρωνε πολύ περισσότερα από τον νέο συνδρομητή. Αναγκάστηκα να το κάνω κι εγώ για να μου έρθει φθηνότερα η κάρτα δεδομένων 3G.

Το σύνδρομο έχει επεκταθεί όχι μόνο στις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας αλλά και τους ISP του Internet. Στο περασμένο τεύχος είχα δημοσιεύσει την περίπτωση αναγνώστη που αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα θέλοντας να αναβαθμίσει την ISDN σύνδεσή του στην Forthnet σε ADSL. Τον συνέφερε πιο πολύ να διακόψει τη υπάρχουσα και να κάνει μία καινούργια.

Τώρα λοιπόν το σύνδρομο μετακόμισε και στην ΝΟVA. Μου χάλασε ο παλιός μου δέκτης (ήταν από τους πρώτους). Για να αγοράσω ένα καινούργιο έπρεπε να πληρώσω 300 ευρώ. Παράλληλα έτρεχε προσφορά για νέους συνδρομητές οι οποίοι με 149 ευρώ αγόραζαν όλο το σύστημα (πιάτο, LNB, δέκτη) μαζί με τα έξοδα εγκατάστασης. Οπότε με συνέφερε να διακόψω την συνδρομή μου και να κάνω μία καινούργια!

Και αναρωτιέμαι; Τις εταιρίες τις συμφέρει μία τέτοια λύση; Και μόνο η γραφειοκρατία που συνεπάγεται η διακοπή και επανασύνδεση, κοστίζει. Συν την δυσαρέσκεια του παλιού πελάτη. (Στην διάλεκτο του marketing αποκαλείται hard core user σκληροπυρηνικός χρήστης). Καταλαβαίνω την ανάγκη προσέλκυσης νέων χρηστών – αλλά τι θα έβλαπτε αν ίσχυαν οι ίδιοι όροι και για τους παλιούς;

Η NOVA προτείνει για τους παλιούς χρήστες την αντικατάσταση του χαλασμένου δέκτη με έναν μεταχειρισμένο και επιδιορθωμένο αντί 75 ευρώ. Το δοκίμασα. Ο δέκτης χάλασε σε μία εβδομάδα. Και ναι μεν έχει εγγύηση για έξη (μόνο) μήνες – αλλά άντε να τρέχεις στην Παλλήνη για να τον αλλάξεις με κάποιον πιθανότατα εξίσου σκάρτο.

(Σαν να’ χαν ποτέ τελειωμό των κομπιούτερ τα πάθη...)


Υ. Γ. Μπράβο Ε. Ε.! Μεγάλη νίκη! Μας αναγκάζεις τώρα να αγοράζουμε κουτσουρεμένα Windows (χωρίς Media Player) και να τον πληρώνουμε έξτρα!