Να πρέπει να ξέρεις στατιστική, ψυχολογία, οικονομικά, αισθητική, κοινωνιολογία και (οπωσδήποτε) κυβερνητική (βαρβαριστί : cybernetics).

Να πρέπει να ασχολείσαι με δίκτυα διανομής, κείμενα, μακέτες, δελτία τύπου, ταινίες κινηματογράφου, ραδιοφωνικά μυθιστορήματα, έρευνες αγοράς, συσκευασίες και διαφημιστικά ασμάτια (βαρβαριστί: jingles).

Να υπογράφεις εκατοντάδες γραμμάτια.

Να πρέπει να μπορείς να συζητήσεις με καλλιτέχνες για τέχνη, με λογοτέχνες για λόγο, με παπουτσήδες για παπούτσια, με σαπουνάδες για σαπούνια, με μπισκοτάδες για μπισκότα, με αεροναυπηγούς για αεροπλάνα, με υφασματάδες για μόδα... και να τους πείθεις.

Να ψάχνεις συνεχώς να βρεις φωτομοντέλα, εκφωνητές, χρήματα, ηθοποιούς, συγγραφείς, χρήματα, παραγωγούς, αφισοκολλητές, χρήματα, τυπογράφους, αναπαραγωγείς, χρήματα, κατασκευαστές φωτεινών επιγραφών, αυτοκόλλητων και σκαλιερών, χρήματα, μακετίστες, φωτογράφους, τσιγκογράφους, και (προς Θεού, τι ξέχασα!...) χρήματα.

Να υπογράφεις εκατοντάδες γραμμάτια.

Να πρέπει σε κάθε στιγμή να είσαι σε θέση να δώσεις μια σύντομή διάλεξη επί οποιουδήποτε των κατωτέρω θεμάτων: Η τηλεόραση, τεχνικές εκτυπώσεων όφσετ, τι είναι μάρκετινγκ, εφαρμογή των ψυχαναλυτικών θεωριών στη διαφήμιση βάθους, οι προοπτικές εισαγωγής αυτοκινήτων στην Ελλάδα, τρόποι μείξεως ήχων στον κινηματογράφο, μελέτη οργανώσεως ενός καταστήματος αυτοεξυπηρετήσεως και “γιατί εμείς δεν δίνουμε εκπτώσεις”.

Να υπογράφεις εκατοντάδες γραμμάτια.

Να τσακώνεσαι νυχθημερόν με τυπογράφους, φωτογράφους, κειμενογράφους, τσιγκογράφους, δημοσιογράφους, λιθογράφους, αερογράφους, πολυγράφους και κινηματογράφους

και, επίσης,

με υπευθύνους μέσων, πελάτες, υπαλλήλους, εφοριακούς, και να φταις εσύ πάντα όταν ένα προϊόν δεν πετύχει.

Να σου διαμαρτύρονται εκατοντάδες γραμμάτια.

Να σου διαμαρτύρονται επίσης: αυτοί που δεν κέρδισαν στο λαχείο του πελάτη, αυτοί που δεν τους αρέσουν τα δώρα του πελάτη, αυτοί που δυσαρεστήθηκαν από το προϊόν του πελάτη – και ο πελάτης (έχει πάντα δίκιο).

Να ξενυχτάς κάθε βράδυ μελετώντας, για να έχεις έτοιμες απαντήσεις στα τόσα θεωρητικά και πρακτικά θέματα που αντιμετωπίζεις... και να σου λέει η συμπαθητική κυρία που κάθεται δίπλα σου στο επίσημο τραπέζι: “Α! Διαφημιστής είσθε – από αυτούς που κολλάνε τις ρεκλάμες στους τοίχους”…

και να σε κολλάει στον τοίχο!